بیماری زونا ابله مرغان Things To Know Before You Buy

Wiki Article

زونا بیماری است که با جوش‌های پوستی دردناک و تاول‌هایی همراه است و در یک طرف بدن، به طور معمول صورت یا نیم تنه بالایی بدن اثر می‌گذارد. به این بیماری ممکن است تبخال زوستر یا زوستر نیز گفته شود.

بعد از برطرف شدن دوره آبله مرغان، ویروس در سلول‌های عصبی خاصی از بدن واقع در ستون فقرات در سیستم عصبی باقی می‌ماند. این بدان معنی است که بدن فرد در حالت غیرفعال می‌باشد و هیچ علائمی از ویروس واریسلا زوستر تجربه نخواهد کرد.

محققان دریافته‌اند عدم توجه عاطفی، فیزیکی و مراقبتی دوران کودکی، نقش مهمی در ایجاد این اختلال در نوجوانی و اوایل بزرگسالی دارد.

پژوهشگران هنوز علت دقیق اختلال شخصیت پارانوئید را نیافته اند، اما احتمالاً دلیل آن ترکیبی از عوامل محیطی و بیولوژیکی باشد.

رعایت بهداشت شخصی، جلوگیری از خراشیدن بثورات، پوشیدن لباس‌های گشاد و همچنین سعی در تمیز نگه داشتن ناحیه آسیب دیده به منظور جلوگیری از عفونت باکتریایی ثانویه پوست، بسیار مهم است.

شخص تصور می‌کند که شخصی قصد آزار و صدمه رساندن به او را دارد.

Alzheimer’s condition as well as other kinds of dementia, which are much more possible while you age, can modify your Mind in ways that make you extra suspicious of Other folks.

تاول‌ها ممکن است با هم ادغام شوند و درمان قطعی بیماری زونا یک نوار قرمز جامد تشکیل دهند که شبیه به یک سوختگی شدید است. کم‌ترین تماس با آن ممکن است دردناک باشد. ​

در روابط خود با دیگران سرد و غیرصمیمی هستند و برای جلوگیری از خیانت می توانند، کنترلگر و حسود باشند.

اگر هرگز آبله مرغان را تجربه نکرده اید و در معرض ابتلا به آبله مرغان یا زونا قرار دارید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

آشنایی با بیماری مننژیت؛ اژدهای هفت سر بیماری‌های عفونی

آسیب‌دیدگی‌ عروق خونی که می‌تواند به سکته‌ی مغزی منجر شود

بیمارانی که استروئیدها یا سایر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را مصرف می‌کنند.

عوارض به ندرت رخ می‌دهند. البته احتمال بروز آن‌ها در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر است. عوارض احتمالی زونا عبارتند از:

Report this wiki page